Eu Handel Med Utsläppsrätter Systemet Wikipedia


2010 till 2015 regeringens politiska växthusgasutsläpp. Detta är en kopia av ett dokument som angav en politik för koalitionsregeringen från 2010 till 2015 Den tidigare webbadressen till denna sida var Aktuella policyer finns på policylistan. 2008 Klimatförändringslagen fastställde världens första juridiskt bindande klimatmål Vi syftar till att minska utsläppen av växthusgaser från Storbritannien med minst 80 från 1990 års utgångslängd år 2050. Vi försöker uppnå denna minskning genom åtgärder i hemlandet och utomlands. Mer energieffektiv ekonomi med låga koldioxidutsläpp kommer att hjälpa oss att uppnå detta mål Det kommer också att hjälpa Storbritannien att bli mindre beroende av importerade fossila bränslen och mindre utsatta för högre energipriser i framtiden. Ställa in nationell politik och strategi. För att se till att brittiska regeringen Politik bidrar effektivt till våra mål för minskning av växthusgaser, vi återställer koldioxidbudgetar för att begränsa den mängd växthusgaser som Storbritannien får emittera över en viss tid. Utnyttja statistik över utsläpp av växthusgaser och ytterligare bevis, analys och forskning för att informera energi - och klimatförändringspolitiken. Använda EU: s utsläppshandelssystem EU-utsläppsrätterna för att leverera en betydande del av bränsleutsläppen från Förenade kungariket mellan 2013 och 2020. använda en uppsättning Av värden för kol för att säkerställa att projekt - och policybedömningar tar hänsyn till sina klimatförändringar. Använd 2050-kalkylatorn för att låta beslutsfattare och allmänheten utforska de olika alternativen för att möta 2050-utsläppsminskningsmålen. Reducera efterfrågan på energi och hjälpa människor och Företag kan använda energi mer effektivt. Vi kan uppnå betydande minskningar av brittons utsläpp av växthusgaser om företag, offentlig sektor och hushåll minskar efterfrågan på energi. Vi reducerar efterfrågan på energi med smarta mätare och andra energieffektiva åtgärder för industrin , Företag och den offentliga sektorn. Minska utsläppen genom att förbättra energieffektiviteten hos fastigheterna genom Gre En Deal. providing incitament för offentliga och privata organisationer att ta upp mer energieffektiva teknologier och praxis genom CRC Energieffektivitets Scheme. reducera växthusgaser och andra utsläpp från transport. reducera växthusgasutsläpp från jordbruket. Investering i teknik med låga koldioxidutsläpp . Lågkolsteknologi kommer att göra ett viktigt bidrag till våra mål för minskning av växthusgaser. Vi återtar åtgärder för att öka användningen av teknik med låga koldioxidutsläpp och skapa en industri för koldioxidupptagning och lagring. Minska utsläppen från energisektorn och uppmuntra investeringar i Teknik med låga koldioxidutsläpp genom att reformera den brittiska elmarknaden. Stödja över 200 miljoner av finansiering för innovation i koldioxidteknik från 2011 till 2015. Offentlig rapportering av koldioxidutsläpp från företag och offentlig sektor. Offentlig rapportering av koldioxidutsläpp bidrar till att uppmuntra organisationer Att bli mer energieffektiv och tillåter oss att bedöma de framsteg som s Görs Vi re. Taking international action. In december 2011 publicerade vi Carbon Plan som beskriver våra förslag för att uppnå de utsläppsminskningar som åtagits i de första 4 koldioxidbudgetarna. Detta kommer att hjälpa Storbritannien att uppfylla sitt mål för 2050.Köp och lagstiftning. Klimatförändringslagen 2008 fastställer Storbritanniens legalt bindande mål. Det syftar till att. improvea kolhanteringen och hjälpa övergången till en kolväteekonomi i Storbritannien. Hur Storbritannien är engagerat i att ta sin del av ansvaret för att minska de globala utsläppen av växthusgaser Genom att utveckla förhandlingar om en internationell klimatförändringsöverenskommelse efter 2012. Vilken vi arbetar med. Kommittén för klimatförändring CCC är en expert, oberoende, lagstadgad offentlig myndighet som skapats av klimatförändringslagen 2008 för att bedöma hur Storbritannien bäst kan uppnå sin Mål för utsläppsminskningar för 2020 och 2050 Det bedömer också Storbritanniens framsteg när det gäller att uppfylla de lagstadgade koldioxidbudgetarna. Bilaga 1 minskar utsläppen av växthusgaser från jordbruket. Som en stödjande detaljsida av huvudpolitiska dokumentet. Växtodling orsakar 9 av brittiska s växthusgasutsläpp från växthusgaser. Detta utgörs av kväveoxid omkring 55, vilket produceras genom användning av syntetiska och organiska gödselmedel. Skapas genom matsmältningsförfarandena i boskapsdjur och produktion och användning av gödsel och slam. Koldioxid ca 9 från energi som används för bränsle och uppvärmning. Hur England minskar utsläppen från jordbruket. I England antar jordbrukssektorn kostnadseffektiva metoder För att göra jordbruksföretaget mer energieffektivt och hjälpa Storbritannien att uppnå 80 minskningar av växthusgasutsläppen före 2050. Dessa metoder gör också jordbruksföretag mer konkurrenskraftiga och hållbara. Till exempel kan förbättring av ett jordbruksnäringssystem genom att närmare matcha näringsämnena till grödans behov kan Minska utsläppen, öka effektiviteten och spara pengar. Granska vårt arbete. Vi kommer att fortsätta att arbeta med en rad intressenter för att utforska Resultat av översynen, dela större bevis och fördjupa vår befintliga approach. Devolved administrations. The Scottish Government har utvecklat webbplatsen Farming for a Better Climate, som erbjuder praktiska åtgärder som jordbrukare kan använda för att minska växthusgaser. Den walisiska regeringen upprättade markanvändningsklimatet Ändra grupp för att överväga hur jordbruket och landsbygdens markanvändning kan minska klimatförändringen och hjälpa människor att anpassa sig till det. Nordirland. Miljödepartementet DOE har publicerat handlingsplanen för GhG-utsläppsminskning i Nordirland som omfattar utsläpp från jordbrukssektorn. Bilaga 2 EU: s utsläppshandelssystem EU: s utsläppshandelssystem. Detta var en stödjande detalj i huvuddokumentet. EU: s utsläppshandelssystem är det största växelsystem för växthusgasutsläpp i flera länder. Det är centralt för EU som möter 20 utsläpp Reduktionsmål före 2020 Läs mer om hur EU: s ETS fungerar. EU: s ETS täcker cirka 11 000 energiintensiva industrianläggningar I hela Europa, inklusive kraftverk, raffinaderier och stora tillverkningsanläggningar. EU ETS i Storbritannien. Den rättsliga ramen för EU: s ETS finns i. UK har cirka 1 000 EU ETS-deltagare Den handlade sektorn, dvs. sektorer som omfattas av EU: s ETS Kommer att stå för över 50 av de utsläppsminskningar som behövs för att möta brittiska mål mellan 2013 och 2020. EU: s ETS spelar en nyckelroll för att Storbritannien ska uppfylla sina juridiskt bindande koldioxidbudgetar, vilket i sin tur hjälper oss att minska de brittiska utsläppen åtminstone 35 under 1990 års nivåer 2020 och 80 år 2050 Dessa mål anges i klimatförändringslagen 2008-2012 EU: s utsläppshandelssystem EU ETS verifierade utsläppsdata. Från och med 2 april 2013 verifierades 2012 års installationsnivå för EU ETS-utsläppsinformation i Europeiska unionen Transaktionslogg EUTL gjordes offentligt tillgänglig. För Förenade kungariket var de totala verifierade utsläppen från EU: s utsläpp 2012 231 2MtCO2. Den genomsnittliga årliga fas II-capen för Storbritannien är 245 6MtCO2. Den faktiska fördelningen till brittiska installatorn Ons som omfattas av EU: s system för handel med utsläppsrätter år 2012 var 229 0MtCO2. Förvaltningen av EU: s ETS. DECC fastställer Storbritanniens politik för EU: s ETS som arbetar i partnerskap med de decentraliserade förvaltningarna och andra myndigheter. Du kan maila DECC med policyrelaterade frågor på. Ansvar för genomförande och reglering av EU: s system för utsläppsrätter är i stor utsträckning geografiskt baserat. Miljöbyrån EA är den brittiska administratören och den engelska regulatorn för EU: s utsläppshandel. Från och med den 1 april 2013 är de walisiska tillsynsmyndigheterna nu på plats och tar över ansvaret för walesiska Installationer Kontaktuppgifterna finns nedan. Regleringsorganisation för EU: s ETS. Adress för förfrågningar. Ytterligare information om EU: s ETS. Läs våra guider för att läsa mer om EU: s ETS. Att delta i EU: s ETS förklarar hur EU: s ETS fungerar, Överensstämmelse, luftfart, små emittenter, koldioxidläckage, nya aktörer. EU: s ETS-kullmarknadsauktioner och registeruppgifter kan komma åt här. EU: s ETS-lagstiftning och forskningspublikationer går Vernment riktningar och den rättsliga ramen för systemet kan nås här. EU utsläppshandelssystem ETS strategi och reform systemets framtid - redogör för den brittiska regeringens vision för framtiden för EU ETS och ställning på Europeiska kommissionens lagstiftande Förslag till en marknadsstabilitetsreserv. Bilaga 3 offentlig rapportering av koldioxidutsläpp från företag och den offentliga sektorn. Detta var en stödjande detalj i huvudpolitiska dokumentet. Vi ger vägledning för företag och organisationer om hur man mäter och rapporterar sina växthusgasutsläpp från växthusgaser . Denna vägledning riktar sig till alla storlekar av verksamheten såväl som offentliga och tredje branschorganisationer. Det förklarar hur organisationer kan mäta och rapportera sina växthusgasutsläpp samt sätta upp mål för att minska dem. Vi publicerar också årliga utsläppskonverteringsfaktorer för växthusgaser. Organisationer kan använda dessa För att hjälpa dem att beräkna koldioxidutsläpp från information som elräkningar, bränsleförbrukning och bilkörning. Dessa faktorer är av Ailable i ett webbaserat verktyg Regeringsomvandlingsfaktorer för företagsrapportering. Mandatorisk företagsrapportering. Vi införde en förordning i juni 2013 som kräver att alla börsnoterade företag rapporterar om deras växthusgasutsläpp. Denna förordning kommer att ge insyn i hur citerade företag hanterar sitt koldioxidutsläpp Utsläppsinformation som investerare har krävt. Efter samråd om utkastet till förordning bestämde ministrarna att förordningen skulle träda i kraft i oktober 2013 för att anpassas till förändringar som gjordes i företagsrapporteringsramen. Bilaga 4 kol budget. Detta var en stödjande detalj sida Av huvudpolitiska dokumentet. En koldioxidbudget sätter in en begränsning av den totala mängden växthusgaser som Storbritannien kan ge ut under en 5-årsperiod. Storbritannien är det första landet som fastställer juridiskt bindande kolbudgetar. Under ett system med koldioxidbudgetar, varje Ton utsläpp av växthusgaser mellan nu och 2050 kommer att räknas Om utsläppen ökar inom en sektor, måste Storbritannien uppnå E motsvarande fall i en annan. Hjälper att uppfylla målet för 2050. Vi introducerade koldioxidbudgetar som en del av klimatförändringslagen 2008 för att hjälpa Storbritannien att minska utsläppen av växthusgaser med minst 80 år 2050. Vi har satt de första 4 koldioxidbudgetarna i lag , Som täcker perioden 2008-2027 Vi har förbundit oss att halvera brittiska utsläpp i förhållande till 1990 under den fjärde koldbudgetperioden 2023-2027. Varje koldbudget delas in i den handlade sektorn, som är baserad på den brittiska s andel av EU Emissionshandel System ETS-gränsen för perioden och täcker kraft och tung industri. Den icke-omsatta sektorn, som täcker allt annat som vägtransport, jordbruk och byggnader. Specifikt begränsar koldioxidutsläppen våra utsläpp av växthusgaser till 3,018 miljoner ton Koldioxidekvivalent MtCO2e under den första koldbudgetperioden 2008-2012 2012. 2 782 MtCO2e under den andra koldbudgetperioden 2013-2017.2.544 MtCO2e under den tredje koldbudgetperioden 2018 till 2022.1950 MtCO2e ove R den fjärde koldbudgetperioden 2023-2027. Dessa nivåer har fastställts av Carbon Plan. Carbon planen beskriver våra policyer och förslag för att möta de första 4 koldioxidbudgetarna. Det uppdaterar och ersätter 2009 Low Carbon Transition Plan. Kol budgetar. Våra senaste prognoser tyder på att Storbritannien är på väg att uppfylla sina första tre lagstiftade kol budgetar. Baserat på vår planerade politik finns det en förväntad brist på 205 MtCO2e över den fjärde koldioxidbudgeten I Carbon-planen fastställde vi scenarier för överbryggning En uppskattad brist på 181 MtCO2e Vår reviderade uppskattning återspeglar. reviserade befolkningsprognos. fossila bränsleprisprognoser. Regleringsgasförvaringskorrigeringar. revisioner på beräknade besparingar från policies. Our förmåga att möta kolbudgetarna bygger på åtgärder från avdelningar som leder till att minska utsläppen. Vi är dock alla avdelningar ansvariga för att minska utsläppen från egna byggnader och fastigheter och för att bedöma koldioxidpåverkan av nya policys S. Åtgärderna för att möta koldioxidbudgetar är överens om budgetperioderna 1 till 3 2008-2022 och detaljerad i planen för låg koldioxidövergång. Denna information hjälper oss att spåra framsteg och risker för leverans och fungerar som riktmärke. Miljöbyrån EA är den UK-administratör och engelsk regulator för EU: s utsläppshandelssystem. EA kan påverka energieffektiviteten och begränsa utsläpp av växthusgaser genom att reglera och inspektera. Affärslokaler i samband med förhindrande och kontroll av föroreningar. Deponeringsplatser för deponier avger utsläpp av växthusgasmetan. EA Arbetar också för att minska utsläppen av växthusgaser genom våra regulatoriska roller inom andra områden av deras expertis. floder och kustområdsriskhantering. planeringssystemet. Reportera framsteg. Klimaändringslagen 2008 ställer en laglig skyldighet för oss att årligen rapportera utsläppen från Förenade kungariket Och framsteg mot att möta kolbudgetarna. Två rapporter uppfyller denna skyldighet. Koldioxidräkning. Koldioxidredovisning kommer att användas för att bestämma komp Överensstämma med koldioxidbudgeten och målen Läs mer om koldioxidredovisning. Internationell luftfarts - och fraktutsläpp och nettotillståndet i Storbritannien. Kemisk luftfart och fraktutsläpp ingår i den nuvarande ramen för koldioxidbudgeten på grund av osäkerhet vid den tidpunkt då klimatförändringslagen var Överenskomna, internationella luftfarts - och sjöfartsutsläpp inkluderades inte. Lagen innehöll krav på att regeringen omprövar deras införlivande före utgången av 2012, ett krav som uppfylldes genom att lägga fram en parlamentarisk rapport UK Carbon Budgets och 2050-målet för internationella luftfarts - och sjöfartsutsläpp på 19 December 2012. Förvaltningen tillkännagav genom rapporten att man, med erkännande av osäkerhet om den internationella ramen för minskning av luftfartsutsläpp och särskilt behandling av luftfart inom EU: s utsläppshandel, skjutit upp ett bestämt beslut om huruvida internationella luftfarts - och sjöfartsutsläpp ska inkluderas inom Storbritannien S nettokolikonto. Växthusgasutsläppsstatistik. I denna artikel presenteras statistiska data om människoförsatta antropogena utsläpp av sex växthusgaser inom Europeiska unionen. EU diskuterar trenderna på grundval av de senaste tillgängliga uppgifterna från de årliga växthusgaser från växthusgaser som lämnats in Till FN: s ramkonvention om klimatförändringskonventionen för klimatförändringar som täcker år fram till 2014. Den här artikeln omfattar trender i utsläpp av alla koldioxidutsläpp från koldioxid koldioxid, metan CH4, kväveoxid N2O, hydrofluorkolväten HFC, perfluorkolväten PFC och svavelhexafluorid SF 6, inom alla sektorer av varulagren, inklusive internationell luftfart, inklusive indirekta CO 2 - utsläpp och exklusive utsläpp eller borttagningar från markanvändning, förändring av markanvändning och skogsbruk LULUCF, i linje med EU: s internationella huvudmål för att minska utsläppen av växthusgaser med 20 2020. Artikeln diskuterar inte drivkrafter bakom GHG, t. ex. ökad energianvändning mm, och diskuterar inte heller Klimatpåverkanens effekter på mänskliga aktiviteter För en analys av drivkrafterna bakom utsläpp, baserad på Eurostat-statistiken, se artikeln Klimatförändringar - drivkrafter. Figur 1 Växthusgasutsläpp inklusive internationell luftfart och indirekt CO2, med undantag av LULUCF-trenden, EU - 28, 1990 2014 Index 1990 100 Källa Eurostat envairgge European Environment Agency. Table 1 Totala växthusgasutsläpp inklusive internationell luftfart och indirekt CO2, exklusive LULUCF, per land 1990 2014 miljoner ton CO 2 - ekvivalenter Källa Eurostat envairgge European Environment Agency. Figure 2 Totala växthusgasutsläpp inklusive internationell luftfart och indirekt CO2, exklusive LULUCF, per land 2014 Index 1990 100 Källa Eurostat envairgge Europeiska miljöbyrån. Figur 3 Utsläppen av växthusgaser, per källa sektor, EU-28, 1990 och 2014 procent av den totala källan Eurostat envairgge Europeiska miljöbyrån. Många statistiska undersökningar. 2014 utsläppen av växthusgaser Ons i EU-28 var nere med 22 9 jämfört med 1990 års nivåer, vilket motsvarade en absolut minskning av 1 136 miljoner ton CO 2 - ekvivalenter, vilket satte EU på rätt spår för att överträffa sitt 2020-mål, vilket är att minska utsläppen av växthusgaser med 20 2020 och 40 år 2030 jämfört med 1990. Figur 1 visar att det var en generell nedåtgående trend för utsläppen under 1990-perioden förutom en relativ topp 1996, då en kall vinter ledde till en ökning av värmebehovet från 1999 till 2006 var utvecklingen av växthusgasutsläpp inom EU-28 oförändrad, även om den började sjunka i en blygsam takt fram till 2008 År 2009 sågs en kraftig minskning av utsläppen till följd av den globala finansiella och ekonomiska krisen och den resulterande minskningen Industriell verksamhet Utsläppen ökade 2010 och minskade igen från 2011 till och med År 2014 markerade året med de lägsta utsläppen i rekordet sedan tidsseriens början. Över EU: s medlemsstater i 2014 g Utsläppen av växthusgaser var den högsta i Tyskland 21 9 av EU-28 totalt eller 969 1 miljon ton CO 2 - ekvivalenter följt av Förenade kungariket och Frankrike De största minskningarna jämfört med 1990 rapporterades för Litauen 59 3, Rumänien 56 3 Och Lettland 55 7 På andra sidan spektret rapporterades de största ökningarna jämfört med 1990 för Malta 48 7, Cypern 36 4 och Spanien 16 9 Se tabell 1 och figur 2. Figur 3 visar EU: s 28 utsläpp av växthusgaser brutna Ner efter huvudkällsektorer Bränsleförbränning och flyktiga utsläpp från bränsle utan transport är ansvarig för 55 1 av utsläpp av växthusgaser från EU-28 2014 Under 1990 var denna källsektor ännu mer dominerande Bränsleförbränning för transporter inklusive internationell luftfart är den näst viktigaste källan Sektor med 23 2 år 2014 har det ökat sitt bidrag avsevärt sedan 1990 Växthusgasutsläpp från jordbruket bidrar med 9 9 till EU-28 totala växthusgasemissioner Industriella processer Och produktanvändning bidrar till en annan 8 5 Förvaltning av avfall bidrar med 3 3.Data källor och tillgänglighet. Data i denna artikel är baserad på de uppgifter som rapporteras i årliga växthusgasinventeringar från Europeiska unionen EU till FN enligt FN: s ramkonvention Om klimatförändringar UNFCCC Enligt inventeringarna rapporteras internationell luftfart som ett noteringsobjekt, medan LULUCF är en av de sex inventeringssektorerna nedan. För ytterligare förståelse av EU: s mål och åtaganden, se Context. Varje växthusgas har en annan kapacitet att Orsaka global uppvärmning beroende på dess strålningsegenskaper, molekylvikt och hur lång tid det är kvar i atmosfären. Den globala uppvärmningspotentialen GWP för varje gas definieras i förhållande till en given vikt av koldioxid under en bestämd tidsperiod för syftet med Kyotoprotokollet används för att omvandla utsläpp av växthusgaser till en relativ åtgärd som kallas koldioxidekvivalens Ts CO 2 - kvivalenter De viktningsfaktorer som för närvarande används är följande koldioxid 1, metan 25, nitroxid 298 och svavelhexafluorid 22 800 fluorfluorkolväten och perfluorkolväten utgör ett stort antal olika gaser som har olika GWPs. The European Environment Agency EEA sammanställer En årlig rapport om växthusgasutsläpp på EU: s beräkningar Utsläpp av växthusgasutsläpp produceras för ett antal källor som avgränsas i sektorer, i första hand beroende på den tekniska källan för utsläpp, vilket utformades av den mellanstatliga panelen för klimatförändrings-IPCC De fem viktigaste Utsläppskällorsektorerna inkluderar. bränsleförbränningen och flyktiga utsläpp från bränslen som också innefattar transport. industrial processer och produktanvändning. land användning, markanvändningsändring och skogsbruk LULUCF och. hantering. Termen klimat täcker meteorologiska fenomen under en längre tidsperiod , T ex trender i temperatur, stormaktivitet eller regnfall E resultat från naturfenomen och har inträffat periodiskt i historien ibland med katastrofala effekter, såsom utrotning av olika arter under de olika istiden. Under de senaste två decennierna har en växande vetenskaplig bevisning upprättats som tyder på att de senaste förändringarna i Jordens klimat har blivit väsentligt påverkat av mänsklig aktivitet, så kallade antropogena effekter. Solenergi från solen kommer fram i jordens atmosfär som kort våglängdsstrålning Några av detta återspeglas av jordytan speciellt från snö och is Täckta områden och atmosfär absorberas emellertid den stora majoriteten, värmer jorden Eftersom jordytan blir värme börjar den avge lång våglängd, infraröd strålning tillbaka till atmosfären Trots sin relativa knapphet mindre än 0 1 av den totala atmosfären , Som består främst av kväve och syre, är växthusgaser avgörande för livet på jorden på grund av deras förmåga att agera Som ett filt, fånga några av den här infraröd strålningen och förhindra att den flyr tillbaka till rymden utan denna process skulle temperaturen på jordytan bli mycket kallare. Detta lager av växthusgaser har blivit tjockare på grund av mänsklig aktivitet och Denna process verkar störa den naturliga balansen mellan inkommande och utgående strålningsenergi. Väsentliga mängder av mänskligt inducerade växthusgasutsläpp har kommit från ökad användning av fossila bränslen som bränns till nya maskiner, genererar el - och propellfordon. Mängden Utsläppen har accelererat under de senaste 200 åren, vilket återspeglar ökningar i världens befolkning, ekonomisk utveckling och ökad produktion och konsumtion i en globaliserad ekonomi. För att förhindra klimatförändringens allvarligaste konsekvenser har det internationella samfundet kommit överens om att den globala uppvärmningen borde vara Hålls under 2C jämfört med temperaturen i preindustriella tider. Det betyder en temperaturökning på Högst 1 2 C över dagens nivå För att hålla sig inom detta tak visar de vetenskapliga bevisen att världen måste stoppa tillväxten av de globala växthusgasutsläppen senast 2020, minska dem med halva 1990 års nivåer i mitten Av detta århundrade och fortsätter att skära dem därefter. EU: s ledare har förbundit sig att omvandla Europa till en energieffektiv, lågkoolsekonomi. EU har satt upp sina mål att minska utsläppen av växthusgaser gradvis fram till 2050. För 2020 har EU begått Att minska utsläppen till 20 under 1990 års nivåer Detta åtagande är ett av huvudmålen för Europa 2020-tillväxtstrategin, som kallas klimat - och energipaketet. Huvudmålet för en 20-utsläppsminskning senast 2020 omfattar internationell luftfart men utesluter LULUCF Kärnpolitiken Som bidrar till att nå detta mål är EU: s system för handel med utsläppsrätter som omfattar stora förorenare inom energi och industri, inklusive luftfart, och ansvarar för Ungefär 45 av alla utsläpp och beslutet om insatser för att täcka de återstående utsläppen jordbruk, avfall, byggnader mm enligt nationella bindande mål för varje EU-medlemsstat. EU: s interna 20 mål är också grunden för sina internationella åtaganden enligt Kyoto Protokollets andra åtagandeperiod 2013 20 Kyotoprotokollets tillämpningsområde omfattar inte internationell luftfart men tillåter användningen av kolsänkor från LULUCF och handel med utsläpp för att nå överensstämmelse. Dessutom har EU erbjudit att öka sin utsläppsminskning till 30 år 2020 om Andra stora emittenter åtar sig att göra en rättvis andel av en global utsläppsminskningsinsats. Utöver 2020 fastställer Europeiska unionen i sitt klimat - och energipolitiska ramverk för 2030 ett mål att minska utsläppen till 40 under 1990 års nivåer före 2030. Före 2050, EU: s ledare har godkänt målet att minska Europas växthusgasutsläpp med 80 jämfört med 1990 års nivåer som en del av utvecklingsländernas ansträngningar Försöker som en grupp att minska sina utsläpp med en liknande grad Europeiska kommissionen har publicerat en färdplan för att bygga den europeiska kolväten med låg koldioxid som detta kommer att kräva. De flesta EU-initiativen för att minska utsläppen av växthusgaser omfattar utveckling och genomförande av EU: s utsläppshandel Med det yttersta målet att bygga en internationell marknad för koldioxidhandel, inklusive luftfart. Övervakning av genomförandet av medlemsstaternas utsläppsminskningsmål inom sektorerna utanför EU: s beslut om beslut om beslut om utsläppsdelning. Genomförande av lagstiftningen för att öka andelen av energiförbrukning som produceras av förnybara energikällor Som vind, sol och biomassa till 20 år 2020. Ett mål att öka Europas energieffektivitet senast 20 år 2020 genom att förbättra byggnaders energieffektivitet och ett brett utbud av utrustning och hushållsapparater. Bindande mål för att minska koldioxidutsläppen Utsläpp från nya bilar och skåpbilar och stödjer utvecklingen av CCS-teknik för uppsamling och lagring av CO2 P och lagra CO 2 som emitteras av kraftverk och andra stora industrianläggningar. Ytterligare Eurostat information. Huvudtabeller. Särskild sektion.404 - Sida inte hittad. Gå till sidan Kontakta oss och rapportera den här trasiga länken. Om du inte ser en Länken ovan eller din webbläsare inte stöder ovanstående länk, maila oss för att beskriva ditt problem på E3s Internet Support. När du kontaktar oss, var vänlig och ta med följande information. Internetadressen till den saknade filen ex URL och eller. Internetadressen Av filen som innehåller de icke-fungerande länkarna ex. Inkludera även webbadressen till den sida från vilken du länkar. Vänligen bekräfta Internetadressen. Denna information kommer att hjälpa till med att skynda på din begäran. Tack för ditt intresse för E3.E3 Energy Environmental Ekonomi.

Comments